Start van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rinske en Tats - WaarBenJij.nu Start van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rinske en Tats - WaarBenJij.nu

Start van een nieuw avontuur

Door: Rinske en Tats

Blijf op de hoogte en volg Rinske en Tats

01 Juni 2016 | Nederland, Amsterdam

De dag is dat we naar Indonesië vertrekken is aangebroken. Om 6 uur ging de wekker. Ik werd wakker en zag een compleet aangeklede Rinske naast me in bed liggen. Ze was al wakker en had zich maar alvast aangekleed. Ineens kwam het besef bij mij ook binnen. Wauw vandaag vliegen we naar Bali. Onze eerste reis samen gaat van start. Na een ontbijtje, nog even snel dit, oh en dit, oh en ja dat, sprongen we een 20 min later dan gepland eindelijk de auto in.

Op Sloterdijk parkeerden wij de auto en oakten onze tassen om de trein te halen. In de trein was het druk waardoor we moesten staan. Volgens de man die door de speaker aan het blèren was hadden ze een kortere trein meegekregen, waardoor het mogelijk wat druk  kon zijn. Joh dat meen je! Hadden we nog niet door!

Mijn hemel wat een lol hebben we gehad. Ik (Tats) elke keer dat de trein moest stoppen viel half om, omdat ik het gewicht van de tas niet gewend was. Rinske die heel lief haar lach probeerde in te houden bij het zien van mijn gestuntel.

Eindelijk!!! Schiphol!!
Onze trouwste fans zijnde onze moeders zouden ons komen uitzwaaien. Elly had ons al gauw in de smiezen. Mijn moeder Jane zag ik al van een afstandje druk naar de borden van de trein te kijken. Er kwam een grote glimlach op mijn gezicht, want mijn moeder kennende was ze druk aan het kijken waar en hoelaat de trein weer terug zou gaan. Geleidelijk zie ik der al zoekende richting de Burger King lopen. Na wild te hebben staan zwaaien zag ze ons staan.

Met zijn drietjes gaan we even snel inchecken om daarna samen nog een bakkie te halen bij de Starbucks. Toen was het zover, we zouden nu echt richting de douane lopen. Via de incheckbalie moesten we de trap op. Daar boven aangekomen leek het net de wachtrij bij menig attractiepark. Al zigzaggend baande wij ons een weg naar de bagagecontrole. Ondertussen waren onze moeders druk aan het filmen en fotograferen. Ik dacht snel achter een informatiebord te gaan schuilen, echter zag ik de ma voor mij over het hoofd. Tot hilariteit van Rinske die het allemaal zag gebeuren.

Na onze moeders te hebben uitgezwaaid, kwamen we aan bij de handbagage en bodyscan. Dat van die handbagage kende ik nu wel, maar die bodyscan. Een soort van douchecabine, waarbij je je handen omhoog moet doen. Vervolgens wordt er over je lichaam geaaid door een mens zonder handschoenen, want fouilleren kan je het niet noemen. Dan vervolgens loop je door naar een uit de kluiten gewassen scan apparaat met hekjes die automatisch open en dicht gaan. Je legt je paspoort op de scan, om vervolgens in een webcame achtige camera te kijken. Daarbij moet je serieus kijken en dat lukt voor geen meter met een grinnikende Rinske achter me. Dan schiet je in de lach terwijl der zo'n vent continue chago naar je staat te kijken. Mijn god, dit was al een heel avontuur. Na hetzelfde bij Rinske te hebben geflikt, door haar ook aan het lachen te krijgen, zijn we eindelijk door de douane. Op naar de gate, waar ons vliegtuig op ons staat te wachten.

To be continued...

  • 07 Juni 2016 - 17:50

    Elly:

    Leuk zo'n dagboek!!!Ben benieuwd hoe he allemaal op Bali gaat, dat wordt nog wat met jullie samen!

    Heel veel liefs en groetjes aan de familie daar, dikke kus

  • 07 Juni 2016 - 17:57

    Ferry:

    Wat een goed begin van de vakantie ben benieuwd naar de verhalen uit Bali. Een goeie tijd samen en pas op elkaar. liefs Ferry

  • 07 Juni 2016 - 20:32

    Jane Rijnders:

    ❤️stikke leuk om te lezen. Krijg ik het gevoel,dat ik ook een beetje op vakantie ben. Heel veel plezier saampies,maar dat gaat prima lukken,das zeker. Kijk uit naar het vervolg. En wees lief voor elkaar

  • 07 Juni 2016 - 20:57

    Wendy:

    Dag meiden!
    Wat leuk om zo jullie avonturen toch een beetje mee te maken!
    Wat kan je toch lekker schrijven tats

  • 07 Juni 2016 - 21:01

    Wendy:

    p.s
    Geniet ervan en we zijn benieuwd naar jullie avonturen.

  • 07 Juni 2016 - 22:12

    Rianne Nakken:

    Leuk meiden! Ik lees mee! Ben benieuwd naar de rest. Enjoy!!

  • 08 Juni 2016 - 09:56

    Grace Linthorst:

    Leuk zo'n reisdagboek. Ik ga jullie volgen. Zo te lezen hebben jullie veel lol met elkaar. Lekker genieten maar van alles om jullie heen

  • 08 Juni 2016 - 09:56

    Grace Linthorst:

    Leuk zo'n reisdagboek. Ik ga jullie volgen. Zo te lezen hebben jullie veel lol met elkaar. Lekker genieten maar van alles om jullie heen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rinske en Tats

Rinske is een in Amsterdam geboren avontuurlijke jongedame welke al vele backpack reizen gemaakt heeft over de gehele wereld. Tatiana is een in Apeldoorn geboren veel kletsende jongedame welke in 2016 haar eerste backpack reis gaat maken.

Actief sinds 07 Juni 2016
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 2229

Voorgaande reizen:

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Honeymoon part 3

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

Indonesië

Landen bezocht: